AVC MULTIMEDIA
Notebooki Komputery Podzespoły PC Gry i konsole Telefony i GPS Foto RTV AGD Oświetlenie Biuro Dla dzieci

Serwis
Zdalny serwis
Serwis laptopów
Urządzenia fiskalne
Drukarki fiskalne
Kasy fiskalne
Akcesoria
Oprogramowanie WAPRO
Analizy wielowymiarowe
Fakturowanie
Finanse i księgowość
Kadry i płace
Księga podatkowa
Sklep internetowy
Sprzedaż i magazyn
Sprzedaż mobilna
Środki trwałe
Zarządzanie relacjami z klientami
Cennik
Kontakt

 :. tel:25 644 38 27
 :. tel:25 633 21 67

 :. kom:  501 290 367

 :. GG: 5269165 

:. avc@avc.siedlce.pl
:. handlowcy@avc.siedlce.pl
:. serwis@avc.siedlce.pl

Sklep czynny w godzinach
pn. - pt.: 9-18 
w soboty: 9-14

Nasz adres:
PHU AVC MULTIMEDIA
Wiesław Krasuski
ul. Młynarska 15 Ip.
 08-110 Siedlce


WF-KaPeR BIURO - zmiany w programie

Ostatnia wersja płatna ma numer 7.80.0. Instalując najnowszą wersję programu użytkownicy posiadający wersje wcześniejsze (o numerze niższym niż 7.80.0) powinni (w ciągu 30 dni od daty instalacji uaktualnienia) zapłacić a następnie wysłać zamówienie na kod aktywacyjny.
Użytkownicy, którzy nabyli program w ostatnich miesiącach korzystają z rabatu (tzw. BONUS DLA NOWEGO KLIENTA).

Wersja Data
7.80.0 01.10.2012
7.72.0 27.06.2012
7.71.2 (wydanie 2) 14.05.2012
7.71.2 27.04.2012
7.71.0 (wydanie 2) 09.03.2012
7.71.0 05.03.2012
7.70.6 17.02.2012
7.70.4 24.01.2012
7.70.2 11.01.2012
7.70.0 03.10.2011
7.61.0 (wydanie 3) 26.05.2011
7.61.0 27.04.2011
7.60.8 (wydanie 2) 21.02.2011
7.60.8 11.02.2011
7.60.6 04.02.2011
7.60.4 17.01.2011
7.60.2 31.12.2010
7.60.0 04.10.2010
7.51.4 31.03.2010
7.51.2 10.03.2010
7.51.0 17.02.2010
7.50.8 01.02.2010
7.50.6 14.01.2010
7.50.4 29.12.2009
7.50.2 04.12.2009
7.50.0 03.11.2009
7.41.0 30.06.2009
7.40.8 18.05.2009
7.40.6 02.03.2009
7.40.4 04.02.2009
7.40.2 05.01.2009


Zmiany w wersji 7.80.0 (z dnia 01.10.2012)
  • NOWOŚCI
  • Wygląd aplikacji
  • Dodano nowy rodzaj menu. W parametrach konfiguracyjnych systemu dostępnych z menu "Administrator | Ustawienia" dodano parametr o nazwie "Wygląd menu aplikacji". Parametr ma dwie wartości do wyboru:
    • Pasek ikon - standardowy układ menu, znany z poprzednich wersji programu;
    • Wstążka - nowy układ menu w postaci wstążki, znany z aktualnych wersji pakietu MS Office;
  • Nowości funkcjonalne
  • Panel informacyjny - w obecnej wersji, okno panelu informacyjnego przeznaczone jest głównie do bezpośredniego przekazywania istotnych informacji "on-line" dotyczących nowych możliwości, zmian w oprogramowaniu. Panel może ładować się automatycznie przy każdym uruchomieniu programu lub może zostać wyłączony.
    Aby go uruchomić należy wybrać polecenie menu "System | Panel informacyjny";Modyfikacje
  • Usunięto najważniejsze niedogodności zgłoszone przez użytkowników programu, a poza tym zmodyfikowano / poprawiono:
  • Naliczanie RZA;
  • Naliczanie składek chorobowych, wypadkowych, FP, FGŚP po przekroczeniu rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe;
  • Naliczanie list płac w firmach zatrudniających powyżej 20 pracowników;
  • Naliczanie eksportowanych danych do programu PŁATNIK
  • Działanie rejestrów VAT niezwiązanych z deklaracją;
  • Działanie VAT - UEK;
  • Zmodyfikowano działanie modułu rozliczeń;
  • Zmodyfikowano naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne osoby współpracującej;
  • Usprawniono algorytm naliczania podatku VAT w operacjach VAT marża, przy zmianie stawki VAT;
  • Zmodyfikowano działanie wyszukiwarki w księdze;
  • Działanie harmonogramów zaplanowanych działań;
  • Poprawiono konwersję z wersji dla DOS


Zmiany w wersji 7.72.0 (z dnia 27.06.2012)
  • Nowa wersja programu jest przygotowana do współpracy z serwerem Microsoft SQL Server 2012.
  • W Administratorze programu WF-KaPeR dla Windows wariant BIURO dodano nowy moduł o nazwie "Ekstraktor baz danych programu WF-KaPeR dla Windows", który przeznaczony jest do kopiowania danych jednej lub wielu wybranych firm z jednej bazy do drugiej.


Zmiany w wersji 7.71.2 (wydanie 2) (z dnia 14.05.2012)
  • Uzupełnianie pól zawierających imiona i nazwiska udziałowców w deklaracji NIP-D,
  • Zaokrąglanie podatku na wydruku umowy – zlecenia,
  • Operacja aktualizacji programu z wersji 7.71.0 wydanie 1 do wersji 7.71.2.


Zmiany w wersji 7.71.2 (z dnia 27.04.2012)
  • Nową wersję formularza NIP-2 - zgłoszenie identyfikacyjne osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, będącej podatnikiem lub płatnikiem - w wersji 6.
  • Nową wersję formularza ZPIT8A – uwzględniająca zmiany wynikające z zaokrąglania kwot podatku od przychodów kapitałowych
  • Nową wersję formularza PIT8-AR – uwzględniająca zmiany wynikające z zaokrąglania kwot podatku od przychodów kapitałowych (uwaga – do dnia wydania programu nie został opublikowany przez MF elektroniczny wzór deklaracji, wobec czego niniejsza deklaracja dostępna jest w wyłącznie w tradycyjnej wersji papierowej)
  • Formularz OPL-1 - zawiadomienie o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (wersja 3) – dla udziałowca i dla firmy
  • UPO - urzędowe poświadczenie odbioru w wersji 5
  • ZAP-3 - zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem


Zmiany w wersji 7.71.0 (wydanie 2) (z dnia 09.03.2012)
  • Poprawiono wyszukiwanie kontrahenta poprzez wpisywanie numeru identyfikacji podatkowej na formatce zapisu w księdze i rejestrze oraz wyszukiwanie intuicyjnego w kartotece kontrahentów
  • Usunięto problem z deklaracją PIT-36. Problem polegał na nieprzenoszeniu do elektronicznej wersji deklaracji niektórych pól, skorygowanych lub wpisanych ręcznie do niezapisanych deklaracji podatkowych.
    Błąd występował jedynie w przypadku korygowania deklaracji obliczonej automatycznie przez program i nie obejmował pól zawierających kwoty podatku do zapłacenia, bądź podatku do zwrotu (bez względu na to, czy deklaracja była zapisana czy też nie).
  • Na formatce kontrahenta skorygowano opisy pól tak, aby jednoznacznie odróżnić kontrahentów, którzy są płatnikami VAT od kontrahentów podlegających ewidencji NIP. Stosownie do zmian w przepisach skorygowano również wydruk kontrahentów danej firmy.


Zmiany w wersji 7.71.0 (z dnia 05.03.2012)
  • Import zapisów z programu WF-MAG dla Windows z uwzględnieniem zmian w przepisach związanych z numerami identyfikacji podatkowej
  • Import zapisów z programu WF-MAG dla DOS z uwzględnieniem zmian w przepisach związanych z numerami identyfikacji podatkowej
  • Import zapisów z programu WF-Fakturka z uwzględnieniem zmian w przepisach związanych z numerami identyfikacji podatkowej
  • W deklaracji PIT36 wprowadzono zmiany ułatwiające pracę z dokumentami, gdzie część pól wypełniana jest ręcznie. W polach, które mogą wymagać zmniejszenia wartości (np. odliczana składka na ubezpieczenie społeczne) wprowadzono kursywą i mniejszą czcionkę kwotę przed obniżeniem. Dodatkowo program automatycznie obniża kwoty do pożądanego poziomu, nie ma więc konieczności ręcznego uruchamiania procesu przeliczania deklaracji, co powoduje przywrócenie wartości ręcznie skorygowanych przez użytkownika pól do wartości znajdujących się w bazie danych


Zmiany w wersji 7.70.6 (z dnia 17.02.2012)
  • Deklaracja podatkowa PIT-36 w wersji tradycyjnej i elektronicznej, z kompletem załączników oraz opcją wyłączania automatycznego przeliczania wartości na formularzu.
  • Deklaracja podatkowa PIT-36L w wersji tradycyjnej i elektronicznej, z kompletem załączników oraz opcją wyłączania automatycznego przeliczania wartości na formularzu.
  • Modyfikacja modułu archiwizacji bazy danych oraz przesyłania kopii do serwisu ASSECO WAPRO dla użytkowników posługujących się systemem Windows XP i dokonujących archiwizacji na nośnikach zewnętrznych typu pendrive.


Zmiany w wersji 7.70.4 (z dnia 24.01.2012)
  • Deklarację roczną PIT-40 za 2011 rok w wersji tradycyjnej, elektronicznej weryfikowanej zdalnie na serwerze Ministerstwa Finansów i lokalnie, bez łączenia się z tym serwerem
  • Formularz UPL-1 obowiązujący od 1 stycznia 2012
  • Weryfikację deklaracji PIT-28 bez łączenia z serwerem Ministerstwa Finansów
  • Weryfikację deklaracji PIT-11 bez łączenia z serwerem Ministerstwa Finansów
  • Weryfikację deklaracji VAT-R bez łączenia z serwerem Ministerstwa Finansów


Zmiany w wersji 7.70.2 (z dnia 11.01.2012)
  • NOWOŚCI
  • Deklaracje podatkowe za rok 2011 i powiązane
    • Deklaracja PIT-28 za rok 2011 wraz z kompletem załączników:
      • PIT-28A
      • PIT-28B
      • PIT-O
      • PIT-D
      • PIT-2K
      Nowością w deklaracji jest możliwość wpisania rzeczywiście zapłaconych zaliczek na podatek zryczałtowany. Podczas obliczania zaliczek program zakłada, że zaliczka w obliczonej wysokości zostanie odprowadzona i uzupełnia automatycznie kwotę zaliczki wpłaconej. Kwoty te można zmienić stosownie do wysokości rzeczywiście zapłaconej kwoty.
    • Deklaracja PIT-11 za rok 2011
    • Deklaracja VAT-R w wersji 11
    • Urzędowe Poświadczenie Odbioru w wersji 4
  • Deklaracje podatkowe - ręczny tryb wypełniania deklaracji - ze względu na to, że w niektórych przypadkach niepożądany jest tryb automatycznego naliczania deklaracji podatkowych, ponieważ korekta wartości jednego pola pociąga za sobą automatyczną zmianę pól zależnych od zmienianego pola, w programie dodano możliwość wyłączenia automatycznych obliczeń. Na pierwszej stronie deklaracji znajduje się opcja "deklaracja obliczana automatycznie". Po jej wyłączeniu, program umożliwi wprowadzenie dowolnych korekt, bez przeliczenia pozostałej części deklaracji. W oknie przeglądarki deklaracji, na liście deklaracji wprowadzono dodatkową kolumnę, w której przekreślony znak sumowania oznacza, że deklaracja została obliczona ręcznie.
    Deklarację naliczoną ręcznie, można ponownie naliczyć automatycznie. Wystarczy włączyć wyżej opisaną opcję i pobrać do deklaracji dane z bazy danych.
  • Obsługa podpisów elektronicznych o rozmiarze 2 kb - w związku ze zmianą podpisów elektronicznych, w programie zmodyfikowano komponenty obsługujące podpis elektroniczny.
  • Archiwizacja baz danych i zarządzanie archiwami - w programie dodano możliwość zdefiniowania parametrów automatycznej archiwizacji baz danych. Proces archiwizacji może być konfigurowany przy użyciu "Asystenta" konfiguracji lub samodzielnie przez użytkownika. 
    Opcja dostępna jest na formatce konfiguracji interfejsu na drzewie "Program | Archiwizacja baz danych | Parametry archiwizacji".
    Między innymi dostępne są opcje:
    • "Przypomnij o archiwizacji bazy danych" - włączenie opcji przypominania o konieczności wykonania archiwizacji.
    • "Uruchom archiwizację automatycznie" - po włączeniu tej opcji program będzie wykonywał ją automatycznie. Do automatycznej konfiguracji wymagane jest:
      • "Proponuj usuwanie baz danych starszych niż" Z "dni".
      • "Pozostawiając co najmniej" A "ostatnich dostępnych".
      • Zbędne archiwa usuwaj automatycznie
    Po odpowiednim skonfigurowaniu wszystkich parametrów, program może automatycznie tworzyć archiwa danych, równocześnie dbając o to, aby zajmowana przez nie przestrzeń dyskowa nie przyrastała.
  • Wysyłanie archiwów baz danych do Asseco WAPRO - funkcja dostępna po wybraniu poleceniaNarzędzia | Archiwizacja danych i przesyłanie baz | zakładka "Na skróty". Po przyciśnięciu przycisku "Sporządź archiwum bazy zgodnie z ustawieniami zapisanymi w bazie i prześlij je do ASSECO WAPRO", program uruchomi archiwizację bazy danych zgodnie z zapisanymi ustawieniami. Po sporządzeniu tego archiwum program automatycznie wyśle bazę do serwisu ASSECO WAPRO.
  • Okno szybkiej zmiany aktywnego miesiąca - jest to alternatywny sposób zmiany okresu do istniejącego do tej pory w programie, wywoływanego kombinacją klawiszy [Shift + F8]. Aby wywołać nową formatkę zmiany aktywnego okresu należy użyć skrótu klawiszowego [Ctrl + Windows]. Na ekranie pojawi się formatka umożliwiająca przy użyciu:
    • klawisza strzałki w prawo - przesunięcie aktywnego okresu do następnego miesiąca;
    • klawisza strzałki w lewo - przesunięcie aktywnego okresu do poprzedniego miesiąca;
    • klawisza strzałki w górę - przesunięcie aktywnego okresu do następnego roku;
    • klawisza strzałki w dół - przesunięcie aktywnego okresu do poprzedniego roku;
    • klawisza HOME - szybki wybór aktualnego miesiąca;
  • Szybki filtr dokumentów w buforze - filtr ten znajduje się na belce przeglądarki zapisów w księdze i rejestrach VAT. Pojawia się on wyłącznie w sytuacji, kiedy w bieżącym okresie znalezione zostaną dokumenty znajdujące się w buforze. Jako "bieżący okres" rozumiany jest tutaj miesiąc aktualny dla zapisów w księdze oraz miesiąc lub kwartał w rejestrach VAT w zależności od tego, jak rozliczany jest podatek VAT : miesięcznie czy też kwartalnie.
  • ZMIENIONO
  • Noty korygujące - rozszerzono funkcjonalność o możliwość zaznaczania, po wysłaniu, noty jako potwierdzonej wraz z zarejestrowaniem daty;
  • Historia zmian dokumentów i innych obiektów występujących w programie - rozszerzono funkcjonalność umożliwiającą ich śledzenie. Obecnie jest możliwość śledzenie zmian:
    • w danych firmy,
    • udziałowca,
    • w zapisach w księdze,
    • w rejestrach VAT,
    • w dowodach wewnętrznych,
    • dokumentach finansowych,
    • środkach trwałych,
    • składnikach deklaracji PIT,
    • deklaracjach podatkowych,
    • umowach zlecenie i o dzieło,
    • Rachunkach do umów zlecenie i o dzieło.
    Obecnie historia dokumentu zawiera informację o tym:
    • kto dokonał wpisu, modyfikacji, usunięcia dokumentu,
    • kiedy miała miejsce ta operacja.
    Dodatkowo program śledzi zmiany głównej cechy obiektu, jak numer dla dokumentów, czy nazwa dla firmy, a w niektórych przypadkach również szerszy zakres informacji. Dla:
    • umów zleceń i o dzieło - program zapamiętuje zleceniobiorcę, numer umowy oraz numer samego rachunku.
    • deklaracji podatkowych - program zapamiętuje typ, okres, którego dotyczą, oraz firma/udziałowiec bądź pracownik,
    • zapisów w księdze i rejestrach - program zapamiętuje czy dokument po wykonaniu operacji dodawania lub edycji znalazł się z buforze zapisów, czy też bezpośrednio w ewidencji; dla operacji usunięcia zapisu ikona w kolumnie Bufor oznacza natomiast, czy usunięcie dokumentu miało miejsce w sytuacji, kiedy był on w buforze, czy w sytuacji, kiedy był w ewidencji,
    • rachunków do umowy zlecenia i o dzieło program dodatkowo zapamiętuje, czy rachunek jest lub nie jest zaksięgowany.
    Zbiorcza przeglądarka historii dokumentów również posiada nowe funkcje:
    • Po pierwsze rozbudowano filtry na drzewie filtrów umożliwiając separację dokumentów wszystkich typów, przeglądanie dokumentów edytowanych przez poszczególnych użytkowników programu, w poszczególnych firmach i dla poszczególnych udziałowców.
    • Po drugie wprowadzono możliwość podglądu historii dokumentu, na którym znajduje się kursor. Po naciśnięciu klawisza F2 użytkownik w ukazującym się oknie może przejrzeć wszystkie zarejestrowane operacje dotyczące wskazanego dokumentu. Do tej pory użytkownik, który chciał przejrzeć takie operacje musiał dokonywać uciążliwego filtrowania zapisów używając do tego drzewa filtrów; obecnie informacje te dostępne są po przyciśnięciu jednego klawisza.
  • Umowy zlecenia i o dzieło - moduł został rozszerzony o przeglądarkę rachunków do umów. Przeglądarka ta wyświetla i umożliwia podgląd wszystkich rachunków do umów zleceń w obrębie bieżącej firmy. Wyposażona została w szereg filtrów pozwalających m.in. wyświetlić:
    • wyłącznie rachunki już zaksięgowane,
    • rachunki wskazanego zleceniobiorcy (zwanego tam dla uproszczenia pracownikiem),
    • rachunki dla wskazanych umów.
    W menu kontekstowym przeglądarki znajduje się dodatkowo funkcja pozwalająca na szybkie przejście między przeglądarką rachunków do przeglądarki umów - i odnalezienie tam umowy, której rachunek dotyczy (Pokaż Umowę). Przeglądarka umożliwia wykonanie dwóch raportów:
    • wydruk rachunku,
    • zestawienie rachunków w bieżącym filtrze.
    Na wydrukach rachunku do umowy zlecenia dodano opcjonalna możliwość drukowania składek FP i FGŚP.
  • Obniżenie podstawy wymiaru składek przedsiębiorcy przebywającemu na zasiłku opiekuńczym proporcjonalnie do ilości dni opieki- dodano obsługę kodu świadczenia 312, analogicznie do kodu 313


Zmiany w wersji 7.70.0 (z dnia 03.10.2011)
  • W programie, w wersji BIURO, dodano możliwość wprowadzania dokumentów / zapisów do księgi i rejestrów poprzez bufor:
  • Dodano w "Operacje firmy | Księga Przychodów i Rozchodów | Operacje bezpośrednie"uprawnienie decydujące o tym, czy użytkownik ma prawo do wprowadzania zapisów bezpośrednio do księgi i rejestrów czy też poprzez bufor. Domyślnie, wszyscy dotychczasowi użytkownicy mają uprawnienie do zapisu bezpośredniego lub zapisu do bufora;
  • W oknach przeglądarek księgi i rejestrów dodano kolumnę "Bufor". Dla dokumentów znajdujących się w buforze, w tej kolumnie pojawia się specjalna ikonka - wykrzyknik w żółtym trójkącie. Dokumenty tak oznakowane nie są brane pod uwagę przy naliczaniu podatków, drukowania księgi, rejestrów i innych zestawień.
  • Okno przeglądarki dokumentów zostało wyposażone w filtry umożliwiające odseparowanie dokumentów znajdujących się w buforze od dokumentów wprowadzonych do księgi.
  • Formatka wprowadzania dokumentu, zatwierdzanie dokumentu.
    • Użytkownicy mający uprawnienie do zapisu wyłącznie w buforze zatwierdzają dokumenty tak jak dotychczas przyciskiem "Zapisz" lub klawiszem [F10] .
    • Użytkownicy mający uprawnienia rozszerzone o możliwość zapisu w księdze, w sposób opisany wyżej dokonują bezpośredniej rejestracji w księdze i rejestrach, natomiast aby zapisać dokument w buforze, musza przycisnąć stosowny przycisk lub użyć skrótu klawiszowego [Shift+F10].
  • Grupowe przenoszenie dokumentów z bufora do księgi. Poza opisanym wyżej, ręcznym wprowadzaniem pojedynczych dokumentów do księgi i rejestru, przy użyciu specjalnego przycisku lub skrótem klawiszowym[Shift+F10], w programie dodano operację grupowego przenoszenia dokumentów. Operacja dostępna jest w oknie przeglądarki dokumentów, po zaznaczeniu w przeglądarce dokumentów znajdujących się w buforze i wywołaniu odpowiedniego polecenia z menu podręcznego (skrót klawiszowy [Ctrl+O].
  • Dodano możliwość drukowania buforowanych dokumentów księgi i rejestru VAT. Aby wywołać ich drukowanie należy użyć skrótu klawiszowego [Ctrl+Shift+D].
  • Dodano, w oknie przeglądarki dokumentów, możliwość sumowania zarówno dokumentów buforowanych jak dokumentów z ewidencji księgowej.
  • W programie zmodernizowano mechanizm podglądu kwot w stawkach podatkowych w księdze i rejestrach VAT. Dotychczas w panelu stawek VAT w w/w oknach przeglądarek możliwy był podgląd alternatywnie:
    • Kwot w stawkach dla wskazanej kursorem pozycji, lub
    • Sumy kwot dla zaznaczonych pozycji (np.. spacją)
    Obecnie w lewym górnym rogu panelu stawek VAT dodano przycisk "Sumuj". Po zaznaczeniu wielu pozycji w oknie, możliwe jest poprzez przełączanie panelu stawek VAT pomiędzy trybem wyświetlania:
    • Kwot stawek VAT wskazanej kursorem pozycji, a
    • Sumą kwot stawek VAT zaznaczonych pozycji.
    Aby przełączyć tryb wyświetlania panelu można użyć w/w przycisku "Sumuj" lub z poziomu przeglądarki skrótu klawiszowego [Alt+M] .
  • Wprowadzono możliwości wyboru daty, według której odbywa się zbiorcze przenoszenie zapisów z rejestru sprzedaży do księgi.
  • Wprowadzono możliwość sortowania pracowników na przeglądarce pracowników - według daty ich zatrudnienia
  • Zmodyfikowano raport rozliczenia księgi.
  • Wprowadzono możliwość eksportu oraz drukowania rachunków umów przeznaczonych do zaksięgowania.
  • Manager radzi - dodano bezpośredni link do sekcji "Manager radzi" portalu "Asseco WAPRO" z poziomu programu.
  • Przebudowano wewnętrzne algorytmy programu pod kątem planowanych zmian w następnych wersjach produktu


Zmiany w wersji 7.61.0 (wydanie 3) (z dnia 26.05.2011)
  • Wprowadzono modyfikacje w związku ze zmianami w strukturze e-deklaracji VAT-7K opublikowanymi przez Ministerstwo Finansów w dniu 17 maja 2011.


Zmiany w wersji 7.61.0 (z dnia 27.04.2011)
  • Wprowadzono zmiany związane z nowelizacją ustawy o VAT, która weszła w życie 1 kwietnia 2011r.
    W szczególności przepisy obowiązujące przy sprzedaży złomu. W tym celu wprowadzono do programu nową „stawkę” VAT „SPZ”, którą należy stosować właśnie przy sprzedaży złomu. Umożliwi to prawidłowe wykazanie transakcji sprzedaży na deklaracji VAT-7 (w pozycji 41). Stawka ta będzie figurowała również na podsumowaniach rejestrów oraz na podglądzie kwot VAT zapisów w księdze oraz rejestrze VAT.
  • Udostępniony został formularz EDG-1 wraz z załącznikami EDG-MW, EDG-RB, EDG-RD.
    Formularz ten ma w zamyśle ustawodawców zastępować zgłoszenie NIP-1. Został zaimplementowany tak, aby większość danych wypełniać automatycznie. Aby było to możliwe, niektóre dane w programie należy uzupełnić. Do danych tych należą w szczególności:
    • dane o rodzaju działalności gospodarczej (tzn. numer PKD) – należy go uzupełnić na drugiej (nowej) zakładce formatki adresu działalności firmy,
    • dane odnośnie właściwego urzędu statystycznego (GUS) oraz jednostki ZUS - aby to umożliwić, zmodyfikowano kartotekę urzędów i rozszerzono ją o możliwość wpisywania jednostek ZUS oraz GUS.

    Dane można edytować także na formularzu, jednak tego typu korekty nie są uwzględniane w kolejnych deklaracjach. Ręczne zmiany w formularzu i załącznikach mogą się okazać w wielu przypadkach konieczne ze względu na różne wymagania poszczególnych urzędów co do sposobu wypełniania dokumentu.
  • Zmodernizowano moduł e-deklaracji ułatwiając tym samym kontrolę nad podpisywaniem deklaracji wysyłanych drogą elektroniczną.

    W szczególności: 
    • wersja 7.61.0 programu WF-KaPeR dla Windows pozwala na podpisanie deklaracji wyłącznie przez osobę, która wskazana jest w danych firmy/udziałowca jako osoba upoważniona do podpisywania deklaracji i figurująca na UPL-1 – znajdująca się na formatce danych firmy/udziałowca w polu Deklaracje/Elektroniczne/Osoba upoważniona do podpisywania e-deklaracji. Brak tak wskazanej osoby uniemożliwi podpisanie deklaracji,
    • przeglądarki deklaracji zostały wyposażone w nowy filtr pozwalający na wyświetlanie deklaracji przypisanych do konkretnych użytkowników, bądź deklaracji, które nie zostały przypisane,
    • wysyłanie e-deklaracji jak też odbieranie Urzędowego Poświadczenia Odbioru może być wykonane przez każdego użytkownika programu, o ile oczywiście posiada on stosowne do tego uprawnienia.
  • Wprowadzono opcjonalny miesięczny wydruku rejestrów VAT przy rozliczaniu VAT kwartalnym.
    Stosowne pole opcji znajduje się w danych firmy na zakładce "VAT". Pole to domyślnie pozostaje niezaznaczone, co odpowiada dotychczasowej sytuacji (tzn. tworzeniu wydruków z rejestrów VAT za kwartał przy rozliczaniu VAT kwartalnym).
  • Wprowadzono nowe wzory deklaracji: PIT-11, PIT-8AR, PIT-4R.
  • Przebudowano mechanizm podglądu kwot w stawkach VAT na przeglądarce zapisów w księdze
    i w rejestrach VAT.

    Nowy mechanizm posiada nieco zmienioną szatę graficzną i w odróżnieniu od dotychczasowej pozwala na sumowanie kwot w stawkach VAT w wielu zapisach jednocześnie. Zawiera również dodatkowe informacje o podświetlonym zapisie oznaczone literowymi symbolami. Ich objaśnienia widoczne są po najechaniu kursorem myszy na symbol.


Zmiany w wersji 7.60.8 (wydanie 2) (z dnia 21.02.2011)
  • Wydanie drugie wersji 7.608 programu WF-KaPeR dla Windows zawiera skorygowany formularz deklaracji PIT-28 (dla przypadków w których w deklaracji w wersji elektronicznej brakowało załącznika PIT-28B) oraz poprawki najczęściej zgłaszanych przez klientów usterek, w tym w szczególności:
    • problemów z drukowaniem raportu elastycznego rejestru zakupów (przy odliczeniach proporcjonalnych),
    • problemów z drukowaniem dwustronnym raportów z rejestrów sprzedaży i rejestrów zakupów
    • pojawiania się komunikatu o braku pamięci w przypadku importu danych z programu WF-Mag przy dużej (ponad 1500) ilości wierszy
  • Dodatkowo, celem poprawienia czytelności raportu z rejestrów zakupów, usunięto na wydruku zera w pozycjach, w których nie były one konieczne (kolumny odliczeń częściowych i bez odliczeń w przypadku, kiedy zakup podlegał odliczeniu całkowitemu).


Zmiany w wersji 7.60.8 (z dnia 11.02.2011)
  • Udostępniono nowy wzór deklaracji PIT-36 oraz deklaracji PIT-36L wraz z ich obsługą elektroniczną
  • Udostępniono nowy wzór zgłoszenia NIP-2
  • Wprowadzono elektroniczną obsługę deklaracja VAT-7 i VAT-7K w wersji (12)
  • Informujemy również, że z uwagi na rozbieżności interpretacyjne co do tego, która z poprzednich wersji deklaracji VAT-7 może być używana do końca pierwszego półrocza 2011 (wg treści przywołanego rozporządzenia jest to wersja 10, natomiast wg informacji technicznej MF wersja 11) - możliwość wyboru wersji deklaracji VAT-7 spośród wersji 12 i 10 (lub 11) została zawieszona do czasu wyjaśnienia sytuacji.


Zmiany w wersji 7.60.6 (z dnia 04.02.2011)
  • Wprowadzono nowy wzór deklaracji VAT-7 oraz VAT-7K. Ze względu na fakt, że Ministerstwo Finansów do dzisiaj nie opublikowało nowej struktury XML, ich obsługa w wersji elektronicznej pojawi się w jednym z kolejnych wydań.
  • Zaktualizowano formularz NIP-3, zarówno wydruk jak i wersję elektroniczną.
  • Zaimplementowany nowy wzór UPL-1.
  • Zaktualizowano procedurę importu danych z plików oraz on-line.


Zmiany w wersji 7.60.4 (z dnia 17.01.2011)
  • Wprowadzono nowy wzór deklaracji PIT-28 wraz z nowymi załącznikami PIT/D oraz PIT/O
  • Wprowadzono nowy wzór Urzędowego Poświadczenia odbioru
  • Udostępniono konwerter przystosowany do importu danych z wersji 5.410 i 5.420 dla DOS za rok 2010. Konwerter umożliwia przeniesienie na koniec roku 2010 niezbędnych danych z wersji DOS do wersji Windows w celu rozpoczęcia pracy w roku 2011 z nowym produktem.


Zmiany w wersji 7.60.2 (z dnia 31.12.2010)
  • Nowe stawki VAT
    Wersja 7.602 programu WF-KaPeR dla Windows odchodzi od predefiniowania stawek podatku używanych na formatkach programu. Zamiast tego użytkownik otrzymuje w formatce firmy na gałęzi VAT dodatkową zakładkę "Stawki VAT”, na której może określić, które ze stawek VAT będą używane w danej firmie - tak w dokumentach pierwotnych jak i korygujących. Wyboru można dokonać wśród stawek starych i nowych, osobno dla dokumentów pierwotnych i osobno dla korygujących. Od momentu wyboru na formatce księgowania do rejestru oraz formatce księgowania do księgi i rejestrów VAT pojawiać się będą na liście wyboru tylko stawki wybrane spośród tych, które widoczne są na omawianej zakładce, oraz stawki ZW, NP, 0%, 0Exp.Wyboru stawek dokonuje się odrębnie dla każdej firmy. 

    Wybrane stawki VAT pokazywane są na liście wyboru stawek oraz na zakładkach "Kwoty w VAT" obu formatek służących do księgowania. W przypadku, kiedy edytowany jest zapis ze stawką VAT, która nie została wybrana jako dostępna, stawka ta oczywiście jest pokazywana na liście do wyboru stawek obu formatek księgujących, jak też na zakładce "Kwoty w VAT" tak długo, jak długo kwota netto lub kwota podatku VAT nie są w tym dokumencie równe zero. Podobnie funkcjonują raporty z rejestrów VAT, sumowania oraz panel wyświetlający kwoty w stawkach VAT w przeglądarce zapisów księgi lub rejestru VAT.
  • Sumowania podręczne rejestrów VAT – zmiana formularzy
    Celem poprawy ergonomii interfejsu użytkowania zmieniono sposób sumowania zapisów w rejestrach VAT łącząc sumowanie standardowe oraz sumowanie z użyciem kategorii i klasyfikacji w jedno oraz wprowadzając możliwość dostosowania zakresu sumowania do potrzeb użytkownika. Zachowano przy tym dwa układy sumowania, zmieniając jednak ich nazwę na "układ poziomy" i "układ pionowy". 

    Wprowadzono usprawnienia mające na celu zwiększenie czytelności wydruków sumowań, w szczególności:
    • Zrezygnowano z drukowania stawek VAT, które nie występowały w zapisach w podsumowywanym okresie. Usprawnienie to może okazać się szczególnie przydatne na przełomie lat 2010 i 2011, kiedy księgowane będą dokumenty w nowych i starych (korekty!) stawkach VAT. Uwaga: podsumowania zawierają wszystkie stawki VAT, które znalezione zostały w dokumentach z zadanego okresu, bez względu na to, czy są to stawki zaznaczone jako aktywne w danej firmie.
    • Dodano automatyczne dopasowanie na wydruku szerokości kolumn do danych, które w tych kolumnach się znajdują. Informacja o tym, że stawki nieużywane są ukryte, wyświetlana jest na formatce podsumowań pod panelem służącym do parametryzowania podsumowań jak też przenoszona jest na wydruk sumowania. Nowością jest tu również możliwość dopisywania własnych informacji i uwag do sumowania, które również przenoszone są na wydruk sumowania. Pozostałe opcje sumowania pozostają bez zmian w stosunku do poprzedniej wersji programu
  • Raporty rejestrów VAT – zmiana układu wydruków, poprawa wykorzystania miejsca na wydrukach
    • Dla wydruków standardowych z rejestrów tworzonych po 1 stycznia 2011 roku wprowadzono nowy, bardziej zwarty ich układ. W przypadku rejestru zakupu zrezygnowano z raportu dwustronicowego. Dla poprawy czytelności raportów wprowadzono również cieniowanie niektórych pól (co w razie potrzeby można wyłączyć w parametrach drukowania raportu).
    • Zrezygnowano z wyszczególniania wszystkich stawek VAT, ograniczając się jedynie do tych, które znalazły się w drukowanych dokumentach.
    • Sparametryzowano sposób drukowania podsumowań pośrednich na każdej stronie. Użytkownik ma możliwość ich wyłączenia na formatce parametrów drukowania. Raporty elastyczne pozostają bez zmian, uwzględniając natomiast oczywiście nowe stawki podatku VAT.
    • Zdarzenia gospodarcze – narzędzia usprawniające przejście na nowe stawki VAT
      W wariancie BIURO programu wprowadzono możliwość grupowej zmiany stawki VAT we wskazanych zdarzeniach gospodarczych we wszystkich firmach. Aby tego dokonać należy w pierwszej kolejności uruchomić z menu Narzędzia/Narzędzia zmian grupowych polecenie Zdarzenia gospodarcze. Program wyświetli użytkownikowi przeglądarkę zdarzeń gospodarczych we wszystkich firmach w bazie danych. Przeglądarka ta wyposażona jest w filtry firm oraz stawek podatku VAT przypisanych do zdarzeń gospodarczych. Po wybraniu i zaznaczeniu zdarzeń gospodarczych można przeprowadzić grupową zmianę przypisanej do nich stawki podatku VAT używając skrótu klawiaturowego Ctrl+Z lub przycisku„Zmiana stawek VAT” na przeglądarce. Okno, na którym można wybrać nową stawkę VAT dla zaznaczonych zdarzeń, posiada pole opcji "Utwórz kopie zaznaczonych zdarzeń z nową stawką VAT". Pozostawienie tego pola zaznaczonego i następnie zatwierdzenie formatki spowoduje, że program powieli zaznaczone zdarzenia gospodarcze z jednoczesnym ustawieniem w tak skopiowanych pozycjach nowej, wskazanej stawki VAT. Przy usunięciu zaznaczenia tego pola program zmieni stawki VAT w istniejących zdarzeniach gospodarczych, co nie jest zalecane, biorąc pod uwagę fakt, że zdarzyć się może konieczność powrotu do okresu, w którym obowiązywała poprzednia stawka VAT. Zaznaczenie na formatce pól "Zmień przypisanie zdarzeń do kontrahentów" powoduje, że zdarzenia, które zostały skopiowane z nową stawką VAT zostaną przypisane do kontrahentów w miejsce starych z poprzednimi stawkami. Podobny efekt - ale dla parametrów księgowania- odniesie zaznaczenie"Zmień przypisanie zdarzeń w parametrach księgowania".


    Zmiany w wersji 7.60.0 (z dnia 04.10.2010)
    • Historia sposobu opodatkowania udziałowca
    • Historia sposobu opodatkowania firmy
    • Wydruk oszczędny księgi
    • Notatki w kartotece pracowników
    • Kategorie i klasyfikacje - atrybut aktywności
    • Kategorie i klasyfikacje - grupowa zmiana przypisań
    • Rozbudowa kartoteki wyposażenia
    • Możliwość zmiany statusu e-deklaracji gotowych do podpisania lub wysłania na status "nie dotyczy"
    • Blokada edycji e-deklaracji wysłanych
    • Opcjonalne drukowanie uwag zapisów w księdze
    • Formularz UPL-1
    • Formularz obliczeniowy ZPIT-8A - podatków od umów cywilnoprawnych opodatkowanych ryczałtowo
    • Umowy zlecenia i o dzieło: możliwość kwotowego określania kosztów uzyskania dochodu
    • Możliwość wyboru wzorca deklaracji
    • Opcjonalne wykazywanie w deklaracji VAT-7/VAT-7K zakupów ze stawką 0%


    Zmiany w wersji 7.51.4 (z dnia 31.03.2010)
    • Wprowadzenie możliwości weryfikowania poprawności e-deklaracji bez konieczności łączenia się z serwisem Ministerstwa Finansów
    • Ułatwienia przy wprowadzaniu danych adresowych w postaci podpowiedzi adresów na podstawie wpisywanego kodu pocztowego
    • Zgłoszenie rejestracyjne VAT-R w wersji 9
    • Zwiększenie pojemności pól na dowodzie wewnętrznym
    • Zmiana zasad weryfikacji numeru NIP poprzez dopuszczenie wpisywania numeru NIP bez kresek
    • Korekta funkcjonowania formatek zapisu do księgi i do rejestru (umożliwienie poruszania się po formatkach przy pomocy klawisza Enter)


    Zmiany w wersji 7.51.2 (z dnia 10.03.2010)
    • Deklarację PIT-36 w wersji elektronicznej
    • Deklarację PIT-36L w wersji elektronicznej
    • Deklarację VAT-Z w wersji elektronicznej oraz tradycyjnej
    • Opcję umożliwiąjącą wyłączenie wstępnej weryfikacji poprawności e-deklaracji (wariant BIZNES i BIURO), co przyspiesza znacznie tworzenie deklaracji (opcja dotyczy deklaracji obejmujących okres po 1 stycznia 2010, może być szczególnie przydatna w okresach znacznego obciążenia serwera Ministerstwa Finansów)
    • Opcję umożliwiającą utworzenie raportu z operacji wysyłania e-deklaracji oraz odbierania Urzędowego Poświadczenia Odbioru
    • Ostrzeżenie o tworzeniu deklaracji kwartalnych przed zakończeniem kwartału
    • Dodatkową kolumnę w przeglądarkach deklaracji i e-deklaracji z datą wysłania e-deklaracji
    • Datę wysłania e-deklaracji dodrukowywaną na samej deklarcji łącznie z identyfikatorem e-deklaracji
    • Opcję umożliwiającą wybór metody filtrowania deklaracji obejmujących więcej niż jeden miesiąc (np. VAT-7K, PIT-36, PIT-11): od bieżącej wersji można wybrać,czy deklaracje takie mają być filtowane wg daty początkowej czy daty końcowej.
    • Filtry na przeglądarce pracowników, w tym filtr roczny, którego włączenie powoduje wyświetlenie pracowników zatrudnionych w ciągu danego roku
    • Zaktualizowane kody stanów e-deklaracji, zgodnie z opublikowanym niedawno przez Ministerstwo Finansów dokumentem


    Zmiany w wersji 7.51.0 (z dnia 17.02.2010)
    • Deklaracja PIT-40 w wersji elektronicznej (wariant BIZNES i BIURO)
    • Aktualizacja raportu z rejestru sprzedaży uzupełnioną o opis usługi świadczonej poza terytorium kraju, wraz ze stosownymi zmianami na formatce zapisu do księgi i rejestru.
    • Możliwość przydzielania uprawnień do operacji na e-deklaracjach wysłanych (wariant BIURO)
    • Kolejna wersja programu WF-KaPeR dla Windows przewidziana jest na połowę marca 2010 roku i zawierać będzie deklaracje PIT-36 oraz PIT36-L w wersji elektronicznej, oraz deklarację VAT-Z w wersji tradycyjnej i elektronicznej.


    Zmiany w wersji 7.50.8 (z dnia 01.02.2010)
    • Aktualizacja deklaracji VAT-7 w wersji tradycyjnej
    • Aktualizacja deklaracji VAT-7 w wersji elektronicznej (wariant BIZNES i BIURO),
    • Aktualizacja deklaracji VAT-7K w wersji tradycyjnej
    • Aktualizacja deklaracji VAT-7K w wersji elektronicznej (wariant BIZNES i BIURO),
    • Aktualizacja deklaracji VAT-UE wraz z nowym załącznikiem VAT-UEC w wersji tradycyjnej
    • Aktualizacja deklaracji VAT-UE wraz z nowym załącznikiem VAT-UEC w wersji elektronicznej (wariant BIZNES i BIURO),
    • Aktualizacja deklaracji VAT-UEK w wersji tradycyjnej
    • Aktualizacja deklaracji VAT-UEK w wersji elektronicznej (wariant BIZNES i BIURO),
    • Aktualizacja raportów z rejestrów VAT zgodnie ze zmianami w ustawie o VAT
    • Kartoteka standardowych wpisów do pól uwag w księdze i rejestrach

      W najbliższym czasie w związku z pojawiającym się zapotrzebowaniem ze strony użytkowników deklaracje VAT-7 i VAT-7K zostaną uzupełnione o załączniki VAT-ZT, VAT-ZZ oraz ORD-ZU


    Zmiany w wersji 7.50.6 (z dnia 14.01.2010)
    • Aktualizacja deklaracji NIP-1
    • Aktualizacja deklaracji NIP-2
    • Aktualizacja deklaracji NIP-3
    • Separator deklaracji
    • Aktualizacja sposobu rejestrowania dokumentów VAT wynikająca ze zmiany w ustawie o VAT

      Informujemy jednocześnie, że ze względu na bardzo późny termin opublikowania nowych wzorców deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-UEK (ukazały się na stronie Ministerstwa Finansów dopiero 31 grudnia 2009) formularze w nowych wersjach wprowadzone zostaną w wersji 7.50.8, której udostępnienie przewidujemy na pierwszy tydzień lutego.


    Zmiany w wersji 7.50.4 (z dnia 29.12.2009)
    • Deklaracja PIT-4R w wersji elektronicznej
    • Deklaracja PIT-11 w wersji elektronicznej
    • Deklaracja PIT-8AR w wersji tradycyjnej
    • Deklaracja PIT-8AR w wersji elektronicznej
    • Możliwość drukowania UPO wraz z deklaracją podatkową


    Zmiany w wersji 7.50.2 (z dnia 04.12.2009)
    • Deklaracja PIT-28 wraz z załącznikami w wersji elektronicznej.
    • Zaktualizowany załącznik PIT-2K w wersji tradycyjnej.
    • Zaktualizowany załącznik PIT-2K w wersji elektronicznej.
    • Deklaracja VAT-R oznaczona indeksem 8 w wersji tradycyjnej, papierowej.
    • Deklaracja VAT-R oznaczona indeksem 8 w wersji elektronicznej.
    • Zmiana wydruku urzędowego poświadczenia odbioru. Przyjęto wzorzec stosowany przez Ministerstwo Finansów wraz z opcjonalnym drukowaniem na tym formularzu dodatkowych danych, które mogą być użyteczne w pracy biur rachunkowych.


    Zmiany w wersji 7.50.0 (z dnia 03.11.2009)
    • e-deklaracja VAT-7 (dla wariantu BIZNES i BIURO),
    • e-deklaracja VAT-7K (dla wariantu BIZNES i BIURO),
    • e-deklaracja VAT-UE (dla wariantu BIZNES i BIURO),
    • e-deklaracja VAT-UEK (dla wariantu BIZNES i BIURO),
    • e-deklaracja NIP-3 dla udziałowca (dla wariantu BIZNES i BIURO),
    • e-deklaracja NIP-3 dla pracownika (dla wariantu BIZNES i BIURO),
    • Przeglądarka deklaracji pracowników
    • Graficzne przedstawienie zestawienia rocznego księgi,
    • Graficzne przedstawienie zestawienia rocznego ryczałtu,
    • Graficzne przedstawienie amortyzacji środków trwałych,
    • Graficzne przedstawienie zestawienia list płac.
    • Aktualizacja Konwertera z WF-KaPeR dla DOS


    Zmiany w wersji 7.41.0 (z dnia 30.06.2009)
    • Zwiększenie kwoty limitu odpisu środków trwałych z 50 000 € do 100 000 €
    • Zmiana zasad naliczania składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych


    Zmiany w wersji 7.40.8 (z dnia 18.05.2009)
    • Arkusz spisu z natury
    • Dodatkowe kolumny dla godzin nadliczbowych na raporcie listy płac
    • Sumowanie rejestru VAT zakupu - obliczenie kwoty VAT do zaliczenia w koszty działalności
    • Raport "Karta wynagrodzeń pracownika" - kolumna podstawy ubezpieczenia
    • VAT - możliwość odliczenia podatku w dwóch kolejnych miesiącach na formatce zapisu do księgi i do rejestru
    • Opcja ukrywania panelu marży na formatce zapisu do księgi i do rejestru
    • Zmiana druku umowy cywilnoprawnej: wprowadzenie osoby reprezentującej zleceniodawcę
    • Rozszerzenie karty wynagrodzeń pracownika o dane odnośnie podstaw ubezpieczenia
    • Możliwość wskazania w księdze dokumentu zakupu pozycji wyposażenia


    Zmiany w wersji 7.40.6 (z dnia 02.03.2009)
    • Informacja o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy - PIT-11 obowiązujący od stycznia 2009 roku
    • Deklaracja roczna o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy - PIT-4R obowiązujący od stycznia 2009 roku
    • Zaktualizowany formularz ZPIT-4 dla potrzeb naliczania podatku od umów opodatkowanych ryczałtowo


    Zmiany w wersji 7.40.4 (z dnia 04.02.2009)
    • Nowy wzór deklaracji PIT-36 obowiązującej w rozliczeniach za rok 2008
    • Nowy wzór deklaracji PIT-36L obowiązującej w rozliczeniach za rok 2008
    • Nowy wzór deklaracji PIT-40 obowiązującej w rozliczeniach za rok 2008
    • Nowy wzór deklaracji PIT-ZG obowiązującej w rozliczeniach za rok 2008


    Zmiany w wersji 7.40.2 (z dnia 05.01.2009)
    • Nowy typ operacji VAT - import towarów
    • Nowy wzór formularza zgłoszeniowego NIP-1
    • Nowy wzór deklaracji PIT-28
    • Nowy wzór deklaracji PIT/D
    • Nowy wzór deklaracji PIT/O
    • Nowy wzór deklaracji VAT-7
    • Nowy wzór deklaracji VAT-7K
    • Automatyczna numeracja zestawień sprzedaży
    • Automatyczna numeracja pozycji zestawień sprzedaży
    • Automatyczna numeracja not korygujących
    • Grupowa zmiana danych kontrahentów w wielu firmach
    • Wyszukiwanie kontrahentów w innych firmach
    • Zestawienie sprzedaży dla ryczałtu
    • Przeglądarka not korygujących

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.